Saturday, November 22, 2008

Who is Imam Hasan Al Banna?

Ada satu peristiwa seorang wartawan berkesempatan berjumpa Imam Hasan Al Banna dan berpeluang menemuramah beliau dan bertanyakan soalan..Siapa anda?

Imam Hasan Al Banna menjawab,

"Saya adalah seorang pengembara yang mencari kebenaran. Saya adalah manusia yang mencari erti sebenar kemanusiaan. Saya adalah seorang warganegara yang impikan sebuah negara yang dihormati, merdeka, tenteram dan hidup harmoni di bawah naungan Islam yang murni.

Saya hanyalah ibarat seorang yang memahami rahsia hidupnya. Justeru die berseru: Sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku hanya untuk Allah tuhan sekalian alam, tiada yang mempersekutukanNya. Inilah yang diperintahkan kepada saya dan saya adalah seorang yang menyerahkan diri,

INILAH SAYA, ANDA PULA SIAPA?"

Wartawan itu tergamam memikirkan jawapan.

Di sini...diharap pembaca sekalian terutamanya Muslimin dan Muslimat serta warga M07E dapat berfikir sejenak..siapakah diri kita dan tulis dalam comment.

p/s: tanak karangan Me,Myself and I atau Personal Statement. Selamat berfikir.

1 comment:

beyour said...

sayalah pengembara yang mencari cahaya,cahaya yang menerangi jalan,meniti jalan tersebut membawa saya ke suatu destinasi yang pasti,destinasi yang membawa saya berada dekat disampingnya....

 

blogger templates | Make Money Online